du är så vacker och så älsk

av nannnas

jag har med stel nacke pluggat mig gråtfärdig. det här var helt klart svårare och jobbigare än vad jag trodde det skulle vara. jobba etthundra procent och plugga femtio procent. samtidigt som man ska försöka ha något form av liv. samtidigt som allt annat bara händer. och man får stå nickande och acceptera det. men nu är det bara tre veckor kvar. och jag ska klara det här. jag har liksom bestämt mig. för så mycket. även om det kanske är svårt att tro. när allting rasar samman för en. men jag ska bli något stort. det är elvis. einstein och jag. ikväll ska jag på en komisk depression. det ska bli kul. började för övrigt veckan med att lyckas komma in på biljettkaoset till queen b. vilket ledde till följande konversation i familjen.

jag: jag har fyra biljetter till beyoncé. ska jag köpa?
mamma: jag vill. men kolla med emma och pappa.

jag: snabbt svar. jag har biljetter till beyoncé. vill du gå?
emma: nej.

jag: jag har biljetter till beyoncé ska jag köpa? mamma vill.
pappa: nja. det är ju långt till stockholm.

emma: eller det hade varit häftigt. men man lär ju inte se något.

jag: emma sa nej. pappa sa nja. eller emma sa det hade varit häftig.
mamma: köp.

jag, två minuter och fyrtiofem sekunder till biljetterna försvinner: vi ska på beyoncé. jag har köpt fyra biljetter.
emma: du är så spontan.