så många stjärnor som har fallit alldeles för unga

av nannnas

– om jag fortsätter så här så dör jag.
– mm. är det ok med intervjun kl 14?

det har gått en vecka nu. och jag har tänkt på tim bergling. varenda dag. jag blir så berörd. jag blir så ledsen. jag blir så arg. och jag blir så ledsen igen. jag känner med dig. er. alla. som förlorat någon. för tidigt. det gör ont. livet. du vackra livet. vad fult du kan vara ibland. jag har som alla andra. sett dokumentären. true stories. och det gör så ont i hjärtat mitt.

och det är inte det. att det är han som stod för soundtracket till min student. som har lämnat jordelivet. utan det är just det. att det är en tjugoåtta årig människa som inte orkade mer. och att han inte är ensam. om att inte ha orkat mer. ni är så många stjärnor nu. som har fallit alldeles för unga.

tvåtusensexton var det ettusenfyrahundrasjuttioåtta personer. som tog sitt liv. av dessa var ettusenfemton personer män. män är överrepresenterade i självmordsstatistiken. det är någonting som vi måste börja prata om. vi var många som lyssnade på avicii. men det var få som lyssnade på tim. vi måste börja prata om psykisk ohälsa. men vi får inte glömma. att vi måste lyssna på dem som pratar också. för våra saknade vänner skull. för våra vänners skull.