jag tar mig rätten att visa att jag inte håller med dina yttringar

av nannnas

hej, jimmie.
om fyra dagar. kommer du hit igen. till växjö. till vattentorget. du ska hålla ditt sommartal. och jag ska vara ärlig mot dig. jag får inga sommarkänslor alls. när jag tänker på att du ska stå där. och sprida din politik. men vet du vad. den här gången. kommer du kunna räkna min rygg. i verkligheten. för den kommer stå vänd. mot dig.

du får gärna komma med argumentet. om att vi har yttrandefrihet i sverige. att du har rätt att stå på vårt vattentorg. och yttra dina åsikter. men jag tänker ta mig rätten. att visa att jag inte håller med dina yttringar. så jag tänker. precis som flera andra. stå tyst. med ryggen vänd mot dig. för jag antar. att du vid det här laget förstår. att jag gör det. för att jag vill visa. att jag är emot och tar avstånd från dig. ditt parti. och era rasistiska åsikter.

jag tänker stå med ryggen vänd. på onsdag. för jag är emot rasism. och för att rasismen inte ska få normaliseras. det har redan gått för långt. när bombarjackan blivit kostym. och jag tänker göra det för att jag är för fri abort. fram till vecka arton. för min kropp. är mina rättigheter. jag tänker stå med ryggen vänd. mot dig. hand i hand. med min mamma. pappa. och lillasyster. för vi. har svårt att känna kärlek. till människor. med dina åsikter. jimmie åkesson.

ps. det är fyrtiotre dagar kvar till riksdagsvalet. så var gärna med. på onsdag klockan nio vid vattentorget. och stå med ryggen vänd mot herr åkesson. och visa att iaf vi. inte vill ha han och hans parti i riksdagen efter den fjortonde september. och till er. som inte håller med hans yttringar. men anser han får mer tyck-synd-om-mig-röster. när vi står med våra ryggar vända mot honom. vill jag ge en tankeställare. vill ni inte i framtiden kunna säga att ni gjorde något? tänk dig att kunna säga: vi stod där. tillsammans. mot rasism.